Followers

Wednesday, April 17, 2013

KLTA Golden Jubilee Dinner | Jemputan sebagai Media Blogger


Ni kisah jemputan last minit yang we'olls terima pada petang hari jumaat yang lepas (12 April 2013), masa baru dapat email ni, aku buat tak tahu je sebab tak perasan and tak baca betul2, tiba2 tengah dok prung prang prung prang kat chatbox, yaya bagitaw eh korang dapat email tak? Haaa time ni lah baru tercarik2 email tadi tu.Rupanya invitation untuk menghadirkan diri ke sambutan ulangtahun KLTA yang ke 50 tahun..Sesak nafas tetiba, rata2 yang akan datang pada majlis tu nanti semuanya para2 VIP yang berpangkat Dato', Tan Sri dan sebagainya.Cuak beb..Dengan tergesa2 balik awal dari opis, terus berkejar ke rumah yaya kat Jalan Ipoh, dengan melayan jammed yang teramattnya..Ya Allah, aku dah risau kena tinggal je dengan dorang, nasib baik dorang tunggu aku , pasal aku dorang pon lambat sekali..Cian korang..
Siapa tahu apa itu KLTA??Angkat tangan..Haaa tak taw kan, aku pon mula2 tak taw jugak, so, meh aku bagitaw korang ek. KLTA adalah singkatan kepada Kuala Lumpur Tourism Association atau nama lain nya Persatuan Pelancongan Kuala Lumpur.Ia merupakan pertubuhan pelancongan yang tertua di Malaysia.Jadi, dinner malam ini adalah untuk menyambut ulangtahun ke-50 tahun KLTA bertapak di Malaysia..Happy Birthday KLTA!!!!ngeeee~~~


Oh yer, MC yang ditugaskan pada malam itu adalah Sazzy Falak, selebriti dan artis terkenal tu, yang kecik molek je orangnya.Jangan tak tahu, bapa Sazzy iaitu Dato' Shamsul Falak Abdul Kadir merupakan President KLTA ini..Aku pon baru tahu beb.Teruja sekejapp..Anak Dato' rupanya Sazzy ni..hehehe..
Majlis ini diadakan di Hotel Istana,Kuala Lumpur yang dihadiri oleh orang2 kenamaan dan para VIP, antara yang hadir adalah Director General Of Tourism Malaysia, Y.Bhg. Dato' Mirza Mohamad Taiyeb Beg dan YAM Tunku Naquiyuddin Ibni Tuanku Jaafar. serta Y.Bhg. Datuk Sri Haji Ahmad Phesal Bin Haji Talib.

Kami sampai kat Hotel Istana lebih kurang pukul 8mlm, majlis dah bermula dah pon.Kitorang terus mendaftarkan diri sebagai Media Blogger dan mendapat tempat di meja bernombor 63, kitorang duduk semeja dengan  abang2 wartawan Majalah Libur..Terasa diri ni macam wartawan jugaklah time tu..Kitorang disambut dengan "Pre-Drink", memang tekak tengah haus giler time ni, dapat plak minum air yang sedap marveles cmtu, haishh, bape kali aku dok refill sampai rasa nak terkucil pun ada..hikhikhik



Sambil minum2, kitorang dihiburkan dengan persembahan Opening Gambit by Michael Jackson, Lady Gaga, PSY, tapiii yang clone punya lah..hihihi..Tapi sebijik macam artis original okay..Terpukau seketika..Ekcewahhh.

Ucapan alu-aluan dimulakan oleh Y.Bhg. Dato' Shamsul Falak bin Abdul Kadir (President KLTA) dan disusuli pula dengan ucapan dari Datuk Bandar Kuala Lumpur, Y.Bhg. Datuk Sri Haji Ahmad Phesal Bin Haji Talib.



Sementara tunggu makanan sampai, kitorang macam biasa lah, tak sah kalau tak bergambar kan..Dengan gelas pon nak posing, nampak nau jakun dak Nory tu kan..hahaha..


Haaa ni yang tak sabar nak citer ni, bab makanan memang tiptop habis, kami dihidangkan dengan 9 menu chinese style..Untung nya lahai, tak pasal2 dapat makan free, makan kat hotel plak tu, ingat senang ke orang nak belanja aku makan kat hotel mewah macam ni..Tenkiuu so much KLTA..

Punya lah best, lepas satu hidangan, hidangan lain plak datang, tak sempat habis yang ni, yang itu dah datang plak..Perghhh..Ada tragedi udang terbang plak tu, maklumlah tukang kopek kulit udang tak dapat ikut time ni, terpaksalah kopek sendiri..Tu yang terbang udang tu, hidup lagi agaknya..huhu..

Persembahan tak putus2 sepanjang kitorang menikmati makanan2 tersebut..Tapi aku lebih fokus pada makanan je dari tengok persembahan tu..ahahahhahaha...Dasar pelahappp betol lah..

Masa makan ni jugak video berkaitan pelancongan di Malaysia ditayangkan, sambil dihiburkan oleh penyanyi lagend yang maintain meletop tak lain dan tak bukan Y.Bhg Dato' Khadijah Ibrahim.Kelasss ko kak Kathy..hehehh.Kemudian diselitkan juga dengan penghargaan untuk bekas president terdahulu dan juga dihiburkan dengan David Gomez yang hebakk bermain piano tu..perghhh...Salute lahh...

Lepas tu ada pulak upacara penyampaian awards  untuk 2 Kategori iaitu Special Recognition Awards dan Golden Recognition Awards..Tahniah bagi yang menerima anugerah2 tersebut...Fuhyooo...Caya lah...Ingat senang ke nak menang awards, aku ni ntah bile nak menang awards tak taw lahh...hahahahha.

Nama2 penerima anugerah tersebut adalah :
- Y.Bhg. Tan Sri Dato' Seri Dr Jeffrey Cheah,AO
-Y.Bhg. Tan Sri Dr. Francis Yeoh, CBE
Y.Bhg. Tan Sri Dato' Paduka Lee Kim Yew
-Y.Bhg.Tan Sri Dato' Sabaruddin Chik
-Y.Bhg. Tan Sri Saw Huat Lye
-Y.Bhg. Tan Sri Low Yow Chuan
-Y.Bhg. Dato' Abdullah Jonid
-Mr. Yong Poh Shin


Dan sebagai upacara penutup, acara memotong kek ulang tahun ke -50, KLTA dilakukan diatas pentas..Hoyeahhh!!!! Happy Besdayy KLTA...


Dan akhir sekali, persembahan penutup tirai dihiburkan oleh ratu jazz kita iaitu Atilia..Kecik je orangnya, tapi sayangnya tak sempat nak bergambar dengan dia..


Kitorang sempat bergambar dengan Sazzy je, tu pon puas kitorang kejar takut dia lari belakang pentas..hahaha..


 Sebelum balik kitorang sempat jugak jumpa dengan Kak Nor yang sudi menjemput kami blogger suam2 kuku ni..Terharu rasanya.Kak Nor sangatlah friendly orangnya, langsung tak sombong, we'olls plak yang segan..hihihi..Kak Nor kenalkan kami dengan orang2 kuat yang lain yang spesis sama jugak, langsung tak sombonggg...suka nya dapat kenal orang2 yang cmni, walaupon kedudukan dorang lebih tinggi dari kita, tapi layanan dorang TERsangatlah mesra..Terharuu sangat..


Dan yang ini, yang pakai suit hitam tu, beliau merupakan orang kuat Sota Travel, En. Rohizam Md Yusoff.Sota travel sama fungsinya dengan KLTA, masing2 memperjuangkan misi yang sama dalam menjadikan malaysia tempat pelancongan paling terkemuka di seluruh dunia.En. Rohizam pon seorang yang sangatttt ramah tamah, berbual dengan dia macam dah kenal lama je taw..hehe..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nak tahu info-info lebih lanjut berkaitan dengan organisasi2 yang disebut diatas, jom terjah ke laman web dan link2 yang disediakan di bawah..


Address : Kuala Lumpur Tourism Association
                Tingkat 7, Wisma Kraftangan
                No.9, Jalan Tun Perak
                50500 Kuala Lumpur.

Telefon : 03- 2697 1830/1831      Fax : 03- 2692 1832


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Address : Lot 2-2, Enterprise 2
                Technology Park Malaysia
                Bukit Jalil, 57000 Kuala Lumpur.
                Malaysia.

Tel : 03-8996 8996                Fax : 03- 8996 8997







23 comments:

  1. waduh waduh, gempak habis event ni, banyak nak komen ni tapi dah sampai ke hujung, ilang lak semua,

    ehehee tu ikan tinggal tulang jer tu.

    Sazzy memnag kecik ker? tak pernah jumpa dia, tapi Atilia tu selalu la terserempak kat area umah dulu.

    Tahniah dear dijemput ke majlis havoc gini, lucky lucky, and u girls seem to have so much fun there ;);)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sazzy kecik molek je orangnya....pinggang dia doploh kali ganda slim dari pinggang Nory...hahahaha...jelesss...

      Delete
  2. sampai hati kau nory blur kan link blog mila heheehehe....jumpa petang niiiiee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah la nory nape blurkan link mila? dedikkkkkkk =P

      Delete
    2. Eh mana ade blur kan...
      cer tgk balik...
      lalalalalalaaaa

      Delete
  3. maigadddddddddddddddddddddddddddddddd,bestnya :D

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Nory tak hebat, yang hebat event tu je...hikhikhik..Nory datang tumpang makan je...ahhaaha

      Delete
  5. Assalamualaikum. hahahhaa terbang jauh tuu udang hidupppp ;p

    ReplyDelete
  6. amboi....seronoknya dia.jeles tgk makanan semua..hehe

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. skirt main pakai je tu...Nak cepat punya pasal..hehe

      Delete
  8. makin popular nory sekarang.. keep blogging dear!

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)