Followers

Thursday, April 11, 2013

Universal Studio Singapore - Perjalanan bermula

Okay nak mula dah ni kisah percutian 3 hari 2 malam yang pada asalnya hanya kami bertiga, aku, Abi dan Tasha (adik aku), tetapi last minit menjadi percutian kumpulan seramai 11 orang semuanya, semua bawak suami masing, kecuali adik aku yang still under age takde pasangan lagi.hekhekhek.Dah rupa rombongan k-pop dah aku nengok, semua pakai seluar kaler-kaler.Well, kitorang kan suka kalerful2 ni..hikhik

Percutian kalini aku dah plan dari awal bulan Feb lagi kalau tak silap au, masa tu Eida yang tolong book kan tiket flight  ke JB untuk kami bertiga, pastu last2 minit eida kata nak ikut, mulanya dia nak pergi sorang je nak tinggal Andi (suami) dia sorang2 kat rumah.Last2 kitorang semua berpakat nak pujuk Yaya dengan Mila sekali,ramai2 lagi best kan, dah alang2 gitu.Pujuk punya pujuk, semua setuju tapi dorang naik kereta secara berjemaah menggunakan kedua2 kereta Yaya, Yaya ada dua kereta ok, tapi dia tak kedekutt pon.Baikk dak Yaya ni taw, walaupun kuat menangis, ada ke patut dia bantai melalak kat USS sebab tak dapat beli botol air kepala Bumblebee tu, siap hentak2 kaki lagi, si Syafiq geleng2 pale je nengok peel bini dia..hahahahah..

Hari Jumaat 5 April 2013, pagi2 lagi pukul 7 aku dah bangun, padahal flight pukul 2.05 petang . Eksaited giler, dah lah malam tu susah nak tido, si Tasha asyik dok wassap aku kata dia dah tak sabar, gedikkk siottt kau ni..hohoho..Aku pon sama sebenarnya, eksaited kemain..Lepas dah siap2, terus shoot ke rumah mak  pick-up Tasha, sambil tunggu dia bersiap, aku lepaskan rindu dengan Laura dulu sambil makan cekodok dengan air milo mak aku yang buat.Pastu tunggu along aku balik kerja jap, sebab dia yang akan hantar kitorang ke LCCT, nasib baik ada dia, dari aku upah teksi mahal2, baik aku upah abang aku sendiri..Pukul 10.30pg, along pun sampai rumah, bagi die brekpes siap2 dulu, pastu tepat pukul 11pg, kitorang pun gerak ke LCCT, mak pun ikut sekali.Laura je tak dapat ikut..Alololo cian dia.

Sampai je kat LCCT , perut plak dok nyanyi2 lagu Dondang Sayang, Abi dah ngadu lapar nasi katanya, tadi kat rumah makan cekodok je memang tak kenyang lah dia, kitorang pon makan kat Marrybrown, lepak2 sampai lah pukul 12.15tgh, kitorang pon check beg, terus tunggu flight kat dalam..Pastu pukul 1.25 petang, gate dah buka, so, kitorang pon berjalan menuju ke flight kami ..Teruja giler time ni, maklumlah pestaim, ko takyah nak gelak2 kan aku sangat ek, tipu kalau ko cakap ko tak teruja masa pestaim naik flight kan..hahahah.

Masa dalam flight Abi plak yang eksaited siap buat video lagi time flight berlepas dan mendarat..Elehh masa aku baru booked tiket aritu kemain lagi, takmau naik lah, tak payah lah, apa lah,..last2 dia yang teruja lebih dari bini dia..Adoii..Abi..Abi...hehehe..

Perjalanan ambil masa 50 minit, tapi tak sampai 50 minit pun sebenarnya, sekejap je dah nak landing, tak puasss rasanya..Ni nak kena repeat lagi pasni..Saja cari alasan nak bercuti lagi lettew..hehe..

Sampai je kat airport Senai,JB, kami terus menonong tanpa arah tujuan, dalam kepala dok pikir, ada ke transport yang nak bawak kami ke hotel ni, walaupon dah studi dah pasal ni, mengikut pengalaman yang aku dengar, dorang ambil teksi dari airport ni, so, aku pun tawakkal je ikut je signboard yang ade tulis teksi station, fuhhh nasib baik jumpa, terus nampak kaunter tiket teksi, sebut je destinasi mana korang nak pergi, dia akan bagi resit sekali dengan harga dan nombor teksi yang akan kau naik, kitorang keluar je, terus sorang abang teksi ni panggil kami, tunjuk resit, dia buka bonet, letak beg, masuk and zasss terus dia hantar kau betul2 depan pintu reception hotel..Perghh terbaekk punya servis..Harga RM44 dari airport sampai ke Tune hotel tempat kitorang menginap.

*******************************************************************************
Total yang hangus dari keluar rumah hingga ke depan pintu masuk hotel :

Upah along = RM50
Tol = RM4.30
Topap = RM10
Makan di Marrybrown (3 0rg) = RM33.45
Teksi airport- hotel = RM44
Flight tiket = RM270 (3 org) -thru online-
---------------------------------------------
Jumlah = RM411.75

1. laju2 ye wat entry baru okey ... teruja sgt :)

2. excited ni.. alise dok JB pon x masuk lg USS.. huhu :(

3. last year kite pegi USS dari lcct terus ke singapore.. flight kui 8 pagi kot.pastu dari epot naik turun tren sampai uss dalam kui 11 lebih.. huhuhu..

4. dah baca blog ieda ngan yaya pon still tak puas...syoknye percutian korang..
    tang budget tu nak kena record sekali..mana tau nak plan ke sana ke..hihi

1. bajet boleh refer entry last...pembentangan bajet...hehe

5. heyy along pun berupah ke.. halal jelah abg oiii... adik nak g jalan tu.. kehkehkehkk.. topap ye nory? bukak topup? wakakkakakakka........ sape lah budak cengeng kuat nangis tu kennnn ;p

1. dari upah teksi, baik upah abang sendri, dapat jugak dia beli susu utk anak2 dia...hheeheh

6. Assalamualaikum nory. hahaha. bestnya. sheila pun tak pernah merasa naik flight lagi. hhohoho. pasni tunggu jelah mesti semangat cam korang :)

7. wow nory pun dah buat budget, aishhh mila seramlah nak kira budget sebab tau memag macam air paip megalir derassss pejam mata je nieeeee

8. Pengalaman pertama nurul naik flight ke padang indonesia untuk honeymoon..flight langgar awan dan rasa flight tu jatuh sikit dari kedudukan asal sampai nurul menjeritlah jugak dalam flight tu. lepas kes tu walaupun selalu naik flight tapi fobia masih terasa sampai kini. Bestnya g USS rasa macam nak g lagi je hehehe

9. perghh..siap kira smuanya..haha

10. bestnya! lma xnaek flight :)

11. Bestnya nory :-)
    Cepat update, tak sabar nak taw story seterusnya :-)

12. Bestnya bila sesekali berjln rmai2 nie kan... :D

13. muka adik nory ngn nory lain la..:)

14. tegelak bace pasal abi sis tuh!!!hakhakhak...n'way,seronot ge reramai....hehehe...

15. tiket uss g beli kat mana ek

16. sy ni malas nak baca cerita orang..tapi di sebabkan hati ni excited sgt nak g uss..minat pulak baca sampai abis cite akak ni..hehe..

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.