Followers

Friday, April 19, 2013

Universal Studio Singapore - The Lost Water World & Far Far Away

Oklah rasanya ni second last entry pasal USS ni kot, pasni nak bentang bajet yang terhangus plak dan senarai harga barang2 "rampasan" di sana..Mengah nak habiskan entry USS ni, enrty kalini aku gabung je sekali dua zon, tu pon kalau aku tak menceceh panjang2 lah, kadang2 merepek je lebih aku ni, isi penting nyer sikit je, tapi apa ada hal..Aku sendiri jugak yang nak baca nanti, kalau boleh setiap kenangan aku nak tulis dalam ni, dengan harapan one sweet day nanti, anak2 aku baca blog aku, dia akan cakap, eh bestnya mummy dapat kawan2 macam ni, eh seronoknya mummy naik transformer..Eh beraninya mummy naik rollercoaster, eh gediknya mummy masa muda2....Eyyy penakutnya abah, rollercoaster pon tak berani naik, tengok mummy beranii je....heheheh...Haaa tengok2, kat sini je aku dah start mencecehh tak tentu pasal kan..Ok teruskan ke destinasi seterusnya...Rata2 blog yang aku baca sebelum pergi USS ni kan, semua cakap sehari suntuk cukup untuk lakukan semua aktiviti di USS, tapi pendapat aku lah kan, sehari tak cukup beb, tak puasss...Terkejar2 masa, mana nak kejar game lagi, mana nak bershopping lagi, mana nak singgah toilet lagi..Haruussss repeat lagi..Abi kan kalau aku cakap nak repeat lagi mula lah dia start nyanyi lagu Bunga Melur dia tu, pura2 je buat tak dengar..hahahaha..
Kalini cerita di Zon The Lost World plak, Zon ni terbahagi kepada dua bahagian iaitu Jurassic Park dan Waterworld..Jurassic Park ni ada satu game best ,Jurassic Park Rapids Adventure, tapi disebabkan masa menunggu lama sangat, so kitorang malas nak buang masa, so, cari game yang tak makan byk masa sangat, haa nampak tak kat situ je dah tak cukup masa dah.Selain itu, terdapat banyak lagi game yang terdapat disitu yang kami tak sempat main pon antaranya Dino-Soarin, Canopy Flyer dan Amber Rock Climb.So, kitorang singgah ke Flyer Canopy je sebab masa menunggu tak lama sangat, bagi aku game ni biasa2 je kot, tapi turun2 ramai yang cakap takut lah apa lah..Aku siap berangan terbang macam burung lagi, siap goyang2 kaki nyanyi lagu "pohon beringin"..Eida siap tgkap2 gambar lagi..hehehe..
Pastu kitorang berkejar plak sebab nak tengok show Waterworld , tapi sayangnya kitorang terlewat 20 minit, so, dah takleh nak masuk dah, gate dah ditutup..Sayangnya...kalau taw takyah main Canopy Flyer tu tadi, bukan best sangat pon, Waterworld ni rugiii weyyy kalau terlepas..Waktu show nya adalah 11am/2ptg/4ptg..So korang2 kalau pergi USS, please alert dengan masa yang diberikan tu ek..Jangan kerugian macam we'olls ni..huhuhu..


Seterusnya, kitorang membawa diri pulak ke Zon Far Far Away yang ada Shrek dengan Princess Fiona tu..Sampai sini je aku dah start berangan lagi, aku kan suka fairy tale, princess, istana cantik semua ni, dulu kan penah citer yang aku selalu berangan nak jadi puteri, pakai gaun kembang lah, rumah besar macam istana lah.....hahahaah..Alaa takyah nak gelak sangat, berangan je pon, masing2 ada angan2 kan..heheh
Kat sini kitorang laju2 beratur nak tengok Shrek 4D Adventure...Mula2 masuk tu dia bagi spek mata sorang satu macam biasa,..Masuk2 je, ada kerusi macam kat pawagam tu, macam kita tengok wayang, yang bestnya kan time Donkey tu bersin , terpercik betul2 kat muka kitorang, basah muka kitorang, macam reall je.Pastu masa dia lepaskan labah2, betul2 rasa labah2 tu merayap kat kaki..Menjerit aku..Time naik kuda plak, kerusi kitorang pon bergoyang dan bergegar macam naik kuda jugak, tapi tak semua kerusi bergoyang, sebab aku duduk sebelah Abi, tapi masa kerusi aku bergoyang sampai menggoncang kepala aku tu, kerusi Abi dan yang lain tak bergerak pon, aku ingat kerusi dia rosak, rupanya, baru aku taw, ada kerusi2 yang tak bergerak..Dah orang tengok aku pelik bergoncang sorang2, orang lain relax je duduk diam2..hahahah demyuuu!!!
Pastu masa dah habis tayangan tu, aku sempat tonggeng tengok apa menda bawah kerusi ni yang dok menyamar jadi labah2, rupanya tali..time scene labah2 tu, tali2 tu akan terbang2 dan menggeletek kaki kita, tapi serius sebijik macam real, macam betul2 labah2 tu panjat kaki aku...haisshhhh.Pastu hingus terpercik kat muka tu plak, ada lubang kecik disetiap belakang seat, so, bila scene Donkey tu bersin, air tu terpancut kena muka kita...hehehe..best gilerrr arr,,,Wajibb tryyy taw!!
Lepas tu kan, ada orang tu kan, sempat seludup spek mata 4D tu bawak balik rumah...Haaa sape dia tu ek...Nape tak amik lebih, boleh kita pakai sama2 pergi meeting or event lepas ni...hahahaahaha..

Credit Eida

Alaaa gambar ni sesat kat sini plak...silap zon ni..huhu
Lepas je habis tgk Shrek 4D Adventure tu, masa amat mencemburui kitorang, so, we'olls cepat2 sambung shopping nak perabihkan duit SGD yang tinggal.Sempat jugak aku, Eida, Tasha dan Mcdee naik rollercoaster  Battlestar Galactica  Human, perghhh, berani tak we'olls??Harussslah, besttt wooo naik tu, terasa rugi sangat tak sempat nak naik cyclon biru, sebab masa sangat cemburu dengan we'olls..Mane yang lain???hahah, dorang semua sedia menanti dibawah termasuklah Abi aku, yang hanya mampu memandang sepi dari bawah sambil telan air liur..hehehe..Lepas tu kitorang cepat2 berkejar ke Universal Store untuk sambung shopping last minit memandangkan duit SGD tak habis2 lagi..hahah....Jatuh miskin we'olls sehari suntuk kat situ...hehheeh





Entry sebelum sila klik link dibawah :



15 comments:

  1. rugi nye tlepas show water world tu
    akk kebetulan je masa sampai show lg 20 mnt nak start tu relek2 dulu pas abes show baru main kt dinosor

    ReplyDelete
    Replies
    1. rugiii kan...
      kitorang lewat 20 minit...
      tersu takleh masuk dah...

      Delete
  2. Assalamualaikum nory. kuangg ajaq kuang ajaqqqq. jangan mention pasal seludup tu. ahhahahahahhahahahha ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaah....
      buat apa ngan spek tu,pakai untuk tumbuk belacan ek...
      kihkihkih

      Delete
    2. ape sheila seludup spek? ape ape? hahahhahaaa.. jgn ikut ibu sheilaa ye anak2... ;p

      Delete
  3. sayang la nory tertinggal waterworld.eka itu benda pertama yg eka kejar.sbb show dia tak byk...harus utamakan yg itu dulu.next time wajib pegi lagi

    ReplyDelete
  4. sape er yang amek spek tu ??? mila tak terniat pun nak ambil tau :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu...tu...
      dah ada org mengaku kat atas tu...
      kahkahkahkah

      Delete
  5. jeles tengok gambar2 akk.. cantik sungguh kat sana, fantasi memang dunia ena.. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ena nanti pergi, tangkap gambar banyak2 taw...
      heheh..

      Delete
  6. wah, siap seludup spek 4D tu yer.. notty budak tu yer.. *kenyit2 mata dekat sheila la.. heheheh..

    memang ramai yg kata x cukup satu hari.. lg2 bila banyak nak kena ambik gambar kan.. syoknya tgk nory holiday kat USS.. tmbh syok bila pergi ramai2 kan.. meriah!!

    ReplyDelete
  7. seronoknya tgk korang happy. nnt ada alasan nak pi uss lagi.Waterworld dapat nak masuk...hihi

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)