Followers

Thursday, December 13, 2012

sakit perut pon nak citer

sumber google



Adoii, takde tenaga dah aku ni, dah rupa mayat hidup dhni, nak angkat tangan pon tak bermaya.Menderita aku minggu ni, hari isnin aritu cirit birit angkara kenduri, kalini plak angkara pasar malam,cisss!!!Tak terkira dah bape kali aku masuk bilik termenung.Memulas2 perut ni, mcm sakit nak beranak, *macam pernah beranak pulak...

Semalam balik kerja aku singgah rumah mak aku sebab hari rabu ada pasar malam kat area rumah mak aku ni, petang tu aku ajak adik aku teman pergi pasar, Abi tak balik kerja lagi.Jalan punyer jalan, taw2 penuh tangan dgn segala jenis makanan, pelahap betul dak nory ni kan..Aku belikan abi nasi lemak ayam berempah, aku plak konon nak diet takmau makan nasi, tapi makanan yg aku beli utk gantikan nasi tu sama macam aku makan nasi 8 pinggan, phewww...Nauzubillahh...nafsu gajah agaknya..hahaha..Aku beli potato spring 2 batang, berger bakar sebiji, balik rumah aku tumpang lagi nasi Abi, pastu abi belikan berger lagi sebijik, special plak tu..Cer ko bayangkan aku makan semua tu...ish3x..

Punca aku sakit perut dan cerry berry ni sebab aku beli milo ais kat pasar.Adik aku pon beli.Padahal mak aku dah pesan awal2, jangan beli air kat pasar malam, dorang bukan masak pon airnyer, tapi kitorang ni degil, kitorang dan milo mmg tak dapat dipisahkan , nak2 plak tgk air milo tu yg sangat menggiurkan, dengan milo yang kaWW punyer, memang terus tak ingat nasihat mak tu, kitorg beli sorang satu, sekali sedut, habisss, siap rembatt adik aku punyer lagi,dasar gejolohh ini olang kann..hahah..

Last2 , hadiah nyer pagi tadi dua2 tersadai kat bilik termenung..Aku ingat aku sorang je kena, sbb aku suspect  aku makan macam2 semalam, pagi tadi sebelum gi opis, sengsara aku kat bilik air..Haishhh...Nak MC, memang takk lah, sebab ingat sekejap je sakitnyer..Aku pon gi opis macam biasa, pergh kat opis lagi parah, berpeluh2 aku tahan sakit.Kalau boss takde dah lama aku berguling2 kat situ.Species aku ni jenis kalau nak "memerut", nak kat toilet sendiri or toilet rumah mak aku jer, toilet opis aku memang tak pernah memerut lagi, hehehe..Makanya, berpeluh lah aku tggu pukul 12.30tgh, time lunch kat rumah mak aku, sampai2 je terus shoooottt ke toilett..Masa tu baru aku taw, yg adik aku pon cerry berry, dan sebab tu aku taw punca aku cerry berry ni akibat milo ais pasar malam tu..Oiii aku nak saman ko!!!Sempat dengar mak aku potpet2 pasal milo ais pasar malam tu..."tu lah mak dah cakap, JANGAN!! beli air kat pasar malam tu, air dorang tak masak"bla...bla...bla..haaaaa....mak!!!! sakit perutt ni...tolonnn!!!


22 comments:

  1. nory tau eka pun minggu ni lemau je.. asyik terbaring je tak tau kenapa. silap mkn tang mana tah ler

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum nory. teruk ke sakitnya? kesian awak. cepat2 sapu minyak angin. sheila pun sakit perut ni, belum yeyak lagi. hehehehhehe

    *jaga diri leklok awak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. teruk gak sheila...memulas2..tp skarg dah ok sikit....adehhh...tu yg baru buat entry ni...heee

      Delete
  3. la..sakit perut ke yunk ? padanlah senyap je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. taw takpe, tak tertaip tangan ni arr...sejukk giler dr pagi td..menggigil2 bila smpai tang memulas2 tu...adoiii tak tahann

      Delete
  4. alhmdulillah..setakat ni xde la beli air2 milo ke apa kat pasar mlm..sebab takut jd gitu juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas ni kena berhati2 kalu nak beli air or makanan kat pasar malam....seriikkk rasanya..

      Delete
  5. Patut nory tak berapa nak join chatting tadi.. sakit perut rupanyaaa...... takpe takpe.. rahat ye. makan ubat. tido.. esok kembali bertenaga balik! yeyeyye

    ReplyDelete
    Replies
    1. skrg dah sihatt...td nak angkat tangan pon tak laratt...adoiii ciannyer..

      Delete
  6. air pasar malam tak masak??hee.. sys,len kali minum tebu jer laa..fresh katanya..haha..

    link Chot,Jom singgah :
    http://chot91.blogspot.com/2012/12/entry-bertarikh-12122012.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah lah, lama sys tak minum air tebu...nnt nak minum lah..hheheh

      Delete
  7. ena memang menyampah kalau tetiba Diarrhea.. menyapah duduk dalam tandas tu... lagi seksa kalau terjadi time malam... btw, sbar ye sis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak kena ni sehari suntuk, dengan keje opis melambak2 plak arini..dgn customer byk kerenah lah, perghhh tak tahan rasanya..

      Delete
  8. fuhhh..kesakitan di perut itu sentiasa ada lagi2 lepas makan..sampaikan kawan2 dah kenal sangat lepas makan kena bawak mya pergi toilet dulu ><

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke mya...smpai cmtu skali..hehehe...rugi lah kalau makan mahal2 ek..hehehe

      Delete
  9. setuju
    air kt psr mlm tu guna air paip je...

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)