Followers

Monday, October 29, 2012

Jammed giler


Seronok tak cuti 3 hari?...Mestilah seronok kan..Sape tak suke cuti kan..hehe..Aku bercuti ke Kemaman, Terengganu. Saje amik angin sebelah pantai timur plak.Lagipon rumah maklong aku kat sana.Ari jumaat aritu lepas sembahyang raya kitorang bertolak dari rumah, singgah Bangsar jap jenguk Atok aku.Lepas dah makan2 kat umah Atok, perjalanan kami pon bermula.

Destinasi pertama ke rumah keluarga Kak yati (kak ipar) di Felda Sri Makmur, Pahang sebab nak hantar kak yati nak bermalam kat sana.Tapi abang aku ikut kitorang pergi Kemaman.Hahaha kejamm betul tinggal bini..hehe..nasib dpt bini sporting kan.Seraam jgak kalau lalu jalan nak masuk ke kampung kak yati tu.Kiri kanan hutan tebal.Nasib baik masa sampai tu siang lagi.Tu pon seram jugaklah, sebab tak biasa kot.hehe..

Lepas rehat2 & makan2 kat rumah keluarga kak yati, kitorang pon bertolak ke Kemaman plak.Oh yer, kitorang pergi 2 kereta je, abang aku naik dengan aku.Jimat lah sikit kan.Hehe..Sepanjang perjalanan tu, memang lega lah sebab jalan agak lengang sebab ramai yang dah balik kampong awal kan.Wahh wahh siap nyanyi2 , joget2 lagi dalam kereta..Happy kemain..

Yang tak bestnya time nak balik ke KL lah..Kitorang dari rumah Maklong kat Kemaman tu pukul 5petang, singgah lagi sekali ke kampung kak yati untuk pick-up dia, tengah duduk2 minum & makan bihun sedap, dapat panggilan dari mak aku, mak tanya kitorang dah gerak ke? Aku cakap lah belum lagi, dan2 tu jugak mak aku cakap, jangan gerak sekarang, sebabnya mak aku tengah tersangkut jammed kat Lanchang sampai lah ke Gombak.Gilerrr arr..Abg aku plan nak gerak kul 1pg, mase tu baru kul 8mlm, mula2 tu kitorang memang dah nk gerak dah..Nasib baik dapat info trafik tak berbayar dr mak aku..hehehe..So, kitorang pon tidur lah dulu, rehatkan badan.

Tepat kul 1pg, kitorang pon mulakan perjalanan, mula2 memang layann habiss, syok je tengok jalan dah tak berapa jammed, tapi lepas je bayar tol 3hinggit, dah start jammed.Aku masa tu dah hanyut dah mengerekot kat seat sebelah, sian kat hubby, sampai terpaksa amik emergency leave pagi td sbb tak sempat nk masuk keje.Kitorang sampai rumah tepat jam 6 pgi..Sampai2 basuh kaki, takdan nak mandi, terus tido, kul 8 dah kena bangun nak gi keje plak..aduiyaiii...Rase serik plak nk hadap jammed lagi...

6 comments:

  1. Orang cakap, pantai timur memang jem gila gila.. huhuhu.....

    ReplyDelete
  2. alaaaaa smua org mcm xsuka suasana jammed mase raya..tp na teringin nak rasa smua tu ;/

    ReplyDelete
  3. sedap g jalan2..hehehe..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. @::EIDA:: memang pon,...first time rase jammed...hehe

    ReplyDelete
  5. memang sana sini jammed teruk kan dear... mmg penat sgt2 duduk dlm kereta..

    ReplyDelete
  6. memang sana sini jammed teruk kan dear... mmg penat sgt2 duduk dlm kereta..

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)