Followers

Tuesday, October 16, 2012

Memori 2 tahun lepas,

2 tahun yg lepas,pada tarikh keramat ini (16 Oktober), tercatatlah sejarah dlm diari hidup aku.Pada tarikh tu, hubby mhantar rombongan cik Yah utk melamar/merisik ank dara hingusan ni.Ingat lg, hari tu aku bangun pagi2, kemain bersemangat lg, pagi2 dah melawa padahal rombongan dtg tengahari.Excited kemain.Aku makin gelisah tgk jarum jam berjalan, jantung berdegup kncang, mcm baru lepas lumba lari dgn Watson Nyambek..hahaha.Maklang & kak ipar aku bersusah payah tolong mak aku masak hidangan utk tetamu.Alaa bukan ramai pon yg nk dtg tapi saje masak lebih.Kul 12 tghari hubby call bgtaw die dah kat area damansara, mknanya tak lama je lg dorg akan smpai.Aku mkin gabra tak tentu pasal, makan pon tak lalu, tangan tiba2 berpeluh dgn dahsyatnya,tetiba je..Baru merisik tu, mase nikah toksah cite lah.haha..
Lbh kurang kul 12 lebih, rombongan hubby pon dtg, terus sambut mak mertua dgn muke yg nerbes.Tangan pon terketar2 mcm kena parkinson plak.Mcm baru pestaim jumpa je, padahal dah selalu jmpa,cume utk mjlis2 rasmi cmni, rase segan lah sikit kan.Gile ko, takkan nk terkinja2 plak dpan mak mertua kan, No..No..nO..ehehe
 
mase ni zaman *free hair*...jgn tanya mane tudung aku ek...hehe
 
Plan asalnya hubby saje nk bawak family hubby utk kenal2 ngan family aku, memandangkan family msg2 tak pernah bkenalan lg sblum ni, kira mcm nk buat press conference lah nk bgtaw pasal hubungan kami ni bukan main2, tapi serius..hhehe..Gentleman kan hubby aku..Tapi nk dijadikan cerita, dah alang2 hubby bwk family tu, rupanya  fmily hubby nk merisik sekali.terkejut jgak, sbb last2 minit hubby bgtaw, and die tak bgtaw pon yg rombongan die siap bwk dulang sbagai buah tangan,kira seperais lah ni.. siyes weyy..aku tak prepare ape pon, nasib baik ade penyelamat, kak ipar aku senyap2 menyelinap keluar pergi Hero beli buah2an & manisan sebagai balasan buah tangan dr family hubby..hehe...Nasib baekkk ko.
 
 
Lepas dah makan2, sembang2 semua, acara sarung cincin risik pon bermula.Merah padam muka time ni, taktau nk senyum macam mane, taktaw nk ckp cmne.Mujur mak mertua sporting...kihkihkih...Siap lentok2 lg kat tangan mak mertua time salam tu..hahaha..
Lepas acara merisik, kedua2 belah family bersetuju memilih tarikh 20 November 2010,utk mentunangkan kami..(eh betul ke ayat aku ni?) hhehe..Tarikh best sbb sehari selepas besday aku yg ke-23 mase tu..Kira hadiah besday lah ni.Nnt aku smbung citer bertunang plak lah..Tggu 20 November nnt..hikhikhik..Poyo je, sape lah yg sudi nk bace tu kan..hehe..Tak kira...tak kira...nak citer jgak...hehe
 
 

5 comments:

  1. Ida dulu risik/tunang, majlis jalan sekaligus.. hihihihi

    ReplyDelete
  2. huhuh~ K dulu bertunang terus je... tak de risik2.. Masa 1st time family hubby nak dtg tu, abah K ada call abh mentua ckp, tak yah risik2 dah, dah kenal (padahal kenal kot telepon je).. terus tunang kan je..So, cincin 1 je la.. cincin tunang je... takde cincin risik.. sonok tak jadi 'risikan' org? :)

    ReplyDelete
  3. Wahhh tarikh bersejarah la ni ye :)

    Kena celebrate ni..hehehe :D

    ReplyDelete
  4. dulu akak n abg plan nak merisik..skali pihak lelaki duk bncg sesama diorg alang wat bertung terus..makanye merisik+bertunangari yg sama..

    ReplyDelete
  5. tp betul tau nory..bile merisik nie kan, mesti nebes je..walaupun dh penah jmp bakal mak mertua banyak kali tp still nebes tuh ade..xtau asal..hehehe

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)