Followers

Sunday, October 7, 2012

Mangga manis

Sekarang ni tgh musim buah mangga masak dgn ranumnya, rumah mak & rumah abg aku mcm berlumba2 pokok mangga tu berbunga & berbuah.Mase baru berbuah tu, puas gak kitorg mencicah mangga muda, smpai cirit birit dibuatnya.Aku mmg suka betul cicah mangga muda ni.Kadang tu org lain dah stop makan, aku still lg mencicah hingga ke titisan terakhir..hehehe..Last2 menderita kat mangkuk jamban.hahaha..


Bile buah dah kuning2, lagi lah bertmbah geram.Ari2 desert buah mangga je, lagi best klu potong2 letak dlm peti ais, perghhh mmg sdapp lah.Hari2 balik keje singgah umah mak atau umah abg aku utk jolok buah mangga ni.Pokok mangga ni musim berbuah setahun sekali je kalau tak silap aku, tp sekali die berbuah mmg lama, cukup 7 keturunan boleh makan..hahahah..

3 comments:

  1. sedapnya buah mangga :)
    yang muda tu kalau cicah garam, perghhh kecur air liur. heheh :)

    ReplyDelete
  2. aah, x sabo nk blik umah ibu, nk mkn mangge byk2

    ReplyDelete
  3. sedap tu, kalo mangga dah di cicah ngn kicap,gula n cili api..
    berapi koo..
    hehe

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)