Followers

Thursday, October 4, 2012

Suami ku Mithali

Biasa kite tgk kalau sepasang suami isteri pergi shopping barang dapur, msti dah biasa dgn situasi di mana,sang suami menolak troli, si isteri plak sibuk pilih2 bahan masak & brg dapur.Betul tak? Betul taw,  aku pon slalu nmpak mcm tu klu pegi mane2 pasaraya.Tpi bukan lah nk kondem kaum suami yg mcm tu, mgkin dorg lebih suka serah pada yg pakar (isteri) dlm hal2 membeli brg2 dapur ni kan.
Berlainan dgn aku & hubby, klu gi pasaraya, yg tolak troli cik hubby, yg dok pilih2 brg dapur pon cik hubby.Cmne tu? Sape nk disalahkan..Kdg2 malu jgak taw..Yela, tgh hubby sibuk2 pilih2 bawang, aku plak berdiri tegak mcm nyanyi lagu negaraku je kat sblah hubby, bile dah terasa malu org dok pndang pelik, dan2 tu jgak buat2 pilih bawang.Bile dah buat2 pilih bawang tu, last2 nnt hubby akan keluarkan balik bawang2 yg aku pilih td,sbb kebanyakannya tak memenuhi piawaian yg spatutnya..hahaha...Aku mmg x pndai pilih bawang, klu terdesak hubby keje ke, aku gi kedai main sauk je dlm plastik , timbang & bayar..hahaha..terukkan aku...?
Pernah taw, ade sepasang husband & wife gelak2 smbil pndang kat kitorg.Eleh,ade aku kesahh...Jeles lah tu..haahhaa...Tapi kan, wtpe aku nk malu, patutnya aku berbangga lah kan dpt hubby mcm tu, hehe.Sebenarnya bukan malu sbb ape, cume malu dgn diri sndiri je..heheh

7 comments:

  1. Situasi ida lak.. kami bersama sama pilih barang... hihhihihii~ tolak troli of coz hubby! =p

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...dapat suami mithali ;)

    ReplyDelete
  3. @::EIDA:: kalau cmtu namanya, suami isteri mithali...hehehe...

    ReplyDelete
  4. @Cik Awin alhamdulillah...tak lame lg awin plak dpt suami mithali...insyaALLAH...

    ReplyDelete
  5. waaa...untungnya akak...=) selalunya mmg nmpk glongn hawa je dok pilih2 brg...

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)